söndag 27 november 2011

Men se det snöar, men se det snöar....

Jo, den första snön faller just nu här i Västerås =D
Passande, på första advent och allt.
Jag har inte kunnat blogga på ett tag, för jag kör nämligen tomtens verkstad här hemma (d.v.s. julklappstillverkning). Dock har jag fått klart ett väldigt stort projekt nu i veckorna. Varsågoda!

Jodå, den här figuren ställer Arthur i skuggan!
Det här är Bertil Bacon, agent 009 i agentstyrkan NÖFF (Nassarnas Överdimensionerat Farliga Förening)
(9 på franska uttalas nöff)
Det finns mycket intressant om den här julgrisen. Tyvärr kan jag inte lägga
upp det här. Det är ju hemligtstämplat!
Skratta ni! Jag skjuter skarpt med min......pipett?
Kolla ärret! Jag fick det i Berlin 1983, jag skulle precis......
(Det är från mina färgbyten)

Tekniskt sett är han större än Arthur. Bertils mönster är nämligen mycket större, men virkat i tunnare garn.
Han håller mycket hårt på sin värdighet. Hoppas han trivs med att ligga under granen till jul. Han ska väl vara glad att jag inte döpte honom till Sigurd Skinka. Folk får sådana konstiga idéer till jul....


Ha en trevlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Länma gärna en kommentar tack!:D