lördag 24 mars 2012

Dante, den gula draken (och en beställning)

Har ni märkt att jag blir påverkad av de böcker jag läser? Min senaste amigurumi hette Rue (en karaktär i boken "Hungerspelen" Jag ska förresten gå och se filmen idag med en kompis. Kuuul!) och den här heter alltså Dante (författaren till "Den gudomliga komedin". Ja, jag läser den och jag vet att jag är konstig, det har mina kompisar redan talat om för mig...)
Dante är som sagt en drake och virkad efter ett mönster på den här sidan. Det är en jättefin blogg och väl värd ett besök! Jag bestämde mig för att göra den i gult, och mitt gula garn räckte precis!

En drake!
Jag lade till vingar, som inte fanns i mönstret. Vad är en drake som inte kan flyga?
Bakifrån
Alla drakar ruvar på en skatt!
Jag har även virkat en maskot som en kompis mamma ska få.

Min kompis har designat och jag har virkat.
Hål för öronen!
Utan mössa.
Nu ska jag skicka ett krya-på-dig-mail till min stackars bildlärare som har brutit armen!
Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Länma gärna en kommentar tack!:D